Niels van Elzakker

Oudejaarsloten

Internationale aanpak om nationaal te scoren

  • Sponsors kunnen om diverse redenen besluiten om in de wielersport te stappen. Vaak speelt emotie een rol. Heel plausibel en meestal levert het een sponsor een goed maar moeilijk te meten rendement op. Vooral voor sponsors met lokale, regionale of nationale belangen  is wielrennen een medium waarbij  emotie-promotie  goed werkt. Voor het DCP is een budget nodig dat past in de lijn van de budgetten van de huidige World Tour teams: vanaf € 20 miljoen.  
  • Er zijn momenteel nog te weinig Nederlandse internationaal opererende bedrijven  en merken die inzien dat de wielersport de slimste (lees goedkoopste)  manier van reclame maken is. Zelfs slimmer dan voetbal.  Nederlandse bedrijven met internationale belangen doen er goed aan om samen te werken in de Holland Promo Coop en daarmee te investeren in het DCP. Laat de buitenlanders weten wat en waar Nederland is en profiteer dubbel: exposure in binnen-en een heel groot buitenland. 
  • Trots: laten wij "ons" voorbij fietsen door Bahrein, De Verenigde Arabische Emiraten of Kazachstan ? 
  • Mindset dus naar internationaal om ook nationaal te scoren.