Oudejaarsloten
Zie Nederland als product
•Om in het internationale wielerpeloton serieus mee te spelen is het een must om tot de World Tour toegelaten te worden. Een enorm groot deel van alle publiciteit wordt behaald in deze Champions League van het wielrennen met als absoluut hoogtepunt de Tour de France.
•Het is vaak te duur om sponsors alleen de kar van een World Tour team te laten trekken. De gevraagde budgetten voor deze teams liggen grofweg tussen de 15 en 30 miljoen euro. Op dit moment zien slechts enkele grote buitenlandse bedrijven het belang om deze bedragen alleen op te brengen.
•Daarom is een slimme commerciële benadering nodig: Nederland als product. Een wielerteam dat wereldwijd Nederland en een paar Nederlandse merken promoot.
•Nederland: op de wereldkaart een klein stipje ergens in Europa, maar met enorme potentie in het toerisme, de handel en industrie.
•Neemt het buitenlands bezoek aan Nederland toe, dan profiteren alle sectoren daarvan mee.
•Het DCP profiteert van de steeds groter wordende mondiale kracht van het cyclisme in met name het Verre-en Midden Oosten, Australië, de Verenigde Staten, Canada en natuurlijk Europa. De teams van het DCP kunnen wereldwijd ingezet worden, daar waar promotie rendement moet genereren.